Do kogo adresowane jest szkolenie?

Kurs jest adresowany do osób, które w praktyczny sposób chcą poznać aplikację do tworzenia dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji multimedialnych oraz baz danych. Jedynym wymogiem jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.


Opis szkolenia

Zajęcia przeprowadzane są na praktycznych przykładach, z wykorzystaniem aplikacji wchodzących w skład pakietu MS Office w wersji 2010 lub 2013.

Nasze sale szkoleniowe wyposażone są w stanowiska komputerowe stacjonarne lub mobilne z pełnym oprogramowaniem.

W trakcie szkolenia uczestnik otrzymuje materiały oraz dostęp do platformy e-learningowej, wsparcie trenera zarówno w trakcie szkolenia jak i pracy indywidualnej.

Po ukończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje Zaświadczenie MEN zgodne z § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. 2014 r. poz. 622).


Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi aplikacjami pakietu MS Office. Celem szkolenia jest nabycie umiejętności swobodnego korzystania z komputera, a w szczególności redagowania dokumentów w programie Word, tworzenia tabel obliczeniowych w arkuszu kalkulacyjnym Excel, tworzenia prezentacji multimedialnych w programie PowerPoint oraz tworzenia i zarządzania bazą danych Access.


Czas trwania szkolenia

Pełny pakiet szkolenia trwa 8 dni (64h). Pojedynczy moduł szkolenia 2 dni (16h).
Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania ilości godzin szkolenia przypadających na jeden dzień (maksymalnie 8h) w zależności od preferencji grupy.


Program szkolenia:

MS Word

  • Uruchomienie edytora tekstu MS Word.
  • Tworzenie, zapisywanie, otwieranie dokumentu.
  • Formatowanie tekstu.
  • Wypunktowanie i numerowanie.
  • Ustawianie marginesów, tabulatorów.
  • Korespondencja seryjna.
  • Sprawdzanie pisowni. Dzielenie wyrazów.
  • Tworzenie tabel.
  • Grafika w Microsoft Word.
  • Tworzenie nagłówka i stopki, numerowanie stron.
  • Drukowanie dokumentu i jego części.

MS Excel

  • Uruchomienie arkusza kalkulacyjnego MS Excel.
  • Korzystanie z funkcji Pomocy.
  • Tworzenie, otwieranie i zapisywanie skoroszytu.
  • Podstawowe operacje.
  • Formatowanie komórek i sortowanie danych.
  • Formuły obliczeniowe.
  • Tworzenie i modyfikowanie wykresów.
  • Sposoby wyświetlania danych.
  • Praca z wieloma arkuszami.
  • Używanie dodatków w programie.
  • Przygotowanie arkusza kalkulacyjnego do druku.

MS PowerPoint

  • Rozpoczęcie pracy z programem MS PowerPoint.
  • Zapisywanie danych na dysku.
  • Obszar roboczy programu PowerPoint.
  • Dodawanie nowych slajdów.
  • Slajdy kolorowe i w odcieniach szarości.
  • Różne widoki wyświetlania prezentacji.
  • Dodawanie do slajdów pól tekstowych, wykresów.
  • Efektowne przejścia między slajdami.
  • Animacja i dźwięk.
  • Przyciski akcji.
  • Pokaz slajdów.
  • Stopka slajdu.
  • Wydruk pojedynczych slajdów i całej prezentacji.

MS Access

  • Rozpoczęcie pracy z programem MS Access.
  • Otwieranie i przeglądanie istniejącej bazy danych.
  • Tworzenie bazy danych.
  • Projektowanie bazy danych.
  • Tworzenie tabeli.
  • Definiowanie kluczy.
  • Wprowadzanie danych – operacje na rekordach.
  • Praca z polami (kolumnami).
  • Zapisywanie danych na dysku.
  • Formularze w MS Access.
  • Kwerendy (zapytania).
  • Prezentacja danych.
  • Zabezpieczenia bazy danych.


Dodatkowe certyfikaty

Biś Computers jest autoryzowanym Centrum Egzaminacyjnym ECDL, dla chętnych za dodatkową opłatą oferujemy możliwość przystąpienia do egzaminu i uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ECDL.

Szkolenie przygotowuje do następujących egzaminów ECDL:
Moduł B3 – Przetwarzanie tekstów
Moduł B4 – Arkusze kalkulacyjne
Moduł S1 – Użytkowanie baz danych
Moduł S2 – Grafika menadżerska i prezentacyjna

Pomyślne zdanie egzaminu i otrzymanie certyfikatu ECDL stanowi uzupełnienie CV, wyróżnienie dla uczestnika i potwierdzenie posiadania wiedzy zgodnej z wytycznymi ECDL.